tiistai 8. syyskuuta 2015

Yo-kuuntelut ohi

Eilen tuli tehtyä ruotsin ja tänään enkun kuuntelu. Osittain tuntuu, että stressini lievittyi vähän mutta sitten taas tuntuu siltä, että stressi vain kasvaa. Maanantaina tulee vastaan bilsan kirjoitukset. Nyt pitäisi siis opiskella jo täysillä. 
     Kuunteluihin en kauheasti lukenut. Ruotsiin luin siten, että luin kaikkien kurssikirjojen temasanat läpi ja enkkua varten en juuri tehnyt mitään. En tehnyt siis kauheasti mitään sen takia, että puhun sitä toisena äidinkielenäni. En siis kokenut kuuntelua kauheana uhkana.
      Mielestäni ruotsin kuuntelu meni todella hyvin. Katsoin eilen oikeita vastauksia ja laskeskelin pisteitä itselleni. Olin avokysymyksissä toki vähän armollinen, että jos pisteeni laskee vähän en ihmettele sitä. Omien laskelmenieni mukaan sain 71,5/90 pistettä! Se on siis ihan älyttömän hyvin ja olen itsestäni todella ylpeä. Kaikissa harjoituksissa olen saanut n. 46 pistettä. Pidin tavoitteena siis 50 ja tuo 71,5 meni aivan heittämällä yli! Vaikka pisteet laskisivat muutamalla niin koen silti onnistuneeni todella hyvin. Olen iloinen. :)

    En ole nyt kauheasti seuraillut laihtumistani enkä syömistäni. Olen kuitenkin yrittänyt elää  suhteellisen hyvin. Aijon kuitenkin olla 100 prosenttisesti tässä taas mukana kirjoitusten jälkeen. 
Yritän nyt kuitenkin liikkua hyvin, niin vaikka en täydellisesti söisikään tuhoa ei kauheasti (mieluusti ollenkaan) saataisi aikaan. En siis aijo päivittää painoani tänne ennen ensi viikon perjantaita. 

     

Ja nyt on aika lukea taas bilsaa ja juoda paljon teetä. Hyvää päivää teille kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti